Werkstudent Intellectuele Eigendom

Werkstudent Intellectuele Eigendom

Bedrijf
Ploum
Type
Bijbaan
Locatie
Rotterdam
Branche / Vakgebied
Overig
Vereiste taal
Nederlands
Richting
Advocatuur

Omschrijving

Ben jij cliëntgericht, sociaal, pragmatisch en werk je graag in een gezellig team? Dan maken wij graag kennis met jou! Als werkstudent Intellectuele Eigendom werk je nauw samen met onze merken-en modellengemachtigden, waarbij jij de administratieve en organisatorische afhandeling regelt van verschillende zaken in het beheer van alle merken- en modellenportefeuilles, waaronder het aanvragen van nieuwe merkregistraties. 

Je komt te werken in ons team Intellectuele Eigendom met merkengemachtigden en advocaten, die zich bezighouden met het adviseren en procederen over merken, handelsnamen, design, auteursrechten, domeinnamen, maar ook over reclame en marketing voor mooie cliënten in binnen- en buitenland. 

Wat zoeken wij in jou? 

Je vindt het fijn om te werken in teamverband. Daarbij helpt een proactieve houding om je werk goed te kunnen doen, je stapt makkelijk op mensen af als je iets niet weet en bent transparant in je communicatie en over je werkzaamheden. Bij het uitvoeren van alle werkzaamheden is het verder belangrijk om nauwkeurig en pragmatisch te werk te gaan. Je bent flexibel en kunt snel schakelen.  

Wat ga je precies doen?  

Als werkstudent Intellectuele Eigendom werk je vooral nauw samen met onze merken- en modellengemachtigden, maar ook met onze advocaten. Jouw werkzaamheden bestaan daarbij uit: 

  • het maken van een planning van de eigen werkzaamheden, prioriteiten stellen in de te verrichten werkzaamheden in samenspraak met het team; 
  • administreren van cliëntengegevens. Dossiers complementeren en mutaties doorvoeren; 
  • standaardcorrespondentie verzorgen op basis van vaststaande formats – standaard-e-mails naar buitenlandse agenten sturen en na wat ervaring ook naar cliënten; 
  • het uitvoeren van delen van diverse procedures met betrekking tot merken en modellen, waaronder het registreren van merken en modellen, het vernieuwen van registraties, en het indienen van overige stukken bij de officiële merkeninstanties; 
  • het opstellen van facturen; 
  • het verdelen van de binnenkomende elektronische post in het team en dit ook (gedeeltelijk) zelfstandig afhandelen; 

Waar moet je aan voldoen? 

Jij bent de ideale kandidaat als je ervaring hebt met bovenstaande en: 

  • Je een einde bachelor- of begin masterfase student Nederlands Recht bent;  
  • je sociaal te werk gaat, zowel naar cliënten als in het team; 
  • je cliëntgericht te werk gaat; 
  • je organisatorisch en administratief scherp bent; 
  • je handig bent met IT-systemen, in bijzonder Word en Excel; 
  • je minimaal 16 uur per week beschikbaar bent; 
  • je een goede beheersing hebt van de Nederlandse taal; 
  • je een goede beheersing hebt van de Engelse taal, vooral voor de communicatie met buitenlandse agenten en cliënten; 

Wat bieden wij jou? 

Wij bieden jou een leuke en interessante functie in een hecht en gezellig team bij een pragmatisch Rotterdams kantoor. Het betreft een functie voor minimaal 16 uur per week. Je werkt samen met bevlogen kantoorgenoten in een open, succesvolle en inspirerende werkomgeving. We werken hard, maar we organiseren ook veel sociale activiteiten voor onze medewerkers. Denk hierbij aan een BBQ, een tennistoernooi, gezamenlijke lunches, teamuitjes en nog veel meer. Er is daardoor een goede onderlinge sfeer en samenwerking. 

Wat wij verder bieden: 

  • een werkplek in hartje Rotterdam, aan de Blaak, dat goed bereikbaar is met het OV; 
  • een goede sfeer in een dynamisch kantoor en 
  • een mooie rol in een hecht team. 

Lijkt deze functie je leuk? Vul dan onderstaand sollicitatieformulier in. Bij vragen over de vacature en het sollicitatieproces kun je contact opnemen met ons HR-team via hrm@ploum.nl

Mocht je verder nog inhoudelijke vragen hebben over de functie, dan kan je contact opnemen met Sabin Tigu via + 31 6 22 69 33 21 of Willem Leppink via +31 6 2021 0504.